onsdag 14. mars 2012

Favoritt teppe

 Da jeg ventet minstemann strikket jeg dette babyteppet.
En kan nesten ikke få for mange babytepper, et ligger i vogna, et i bilen, et på rommet og et par i stua :)  
Men dette teppet er det som har vært aller mest i bruk.
Strikket i babyull og etter en veldig enkel oppskrift. Den går vel nærmest på folkemunne, hvertfall her som jeg bor. 

Rillestrikk rundt kanten og rutene strikket jeg 16 rett, 16 vrang. 16 omganger og så strikkes neste rute motsatt av forrige. Husk rillestrikk i kantene.


 

5 kommentarer:

gyldenkron sa...

Kjempefint teppe.

Pillen sa...

Det så deilig ut!

Anonym sa...

Godt å høre siden jeg nå, fire måneder før termin, tror jeg har minst syv tepper liggende... Ditt var også kjempefint - mon tro om jeg trenger ett til...?

Stinemorღ sa...

Nydelig teppe!

Anonym sa...

Så fint! Hva slags pinnestørrelse brukte du og hva slags ullstørrelse? Tror du en nybegynner som meg klarer det? :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...